Facebook testează limitarea numărului de linkuri partajate: abonament pentru mai multă vizibilitate

18/12/2025 -22:31
Imagine

Meta, compania-mamă a Facebook, testează introducerea unei limite asupra numărului de linkuri pe care unii utilizatori le pot partaja în postările de pe platformă. Potrivit BBC, utilizatori din Marea Britanie și SUA au primit notificări care îi informează că pot distribui doar un anumit număr de linkuri fără abonament, pragul de pornire fiind de 9,99 lire sterline pe lună.

Meta a descris această măsură drept „un test limitat pentru a înțelege dacă posibilitatea de a publica un volum mai mare de postări cu linkuri adaugă o valoare suplimentară” pentru abonați. Practic, utilizatorii care doresc să posteze mai mult de două linkuri pe Facebook ar putea fi nevoiți să plătească.

Un expert în social media a explicat pentru BBC că această inițiativă semnalează dorința Meta de a monetiza și mai multe zone ale platformelor sale. Dacă până acum Meta Verified oferea bifa albastră, asistență îmbunătățită pentru cont și protecție împotriva uzurpării identității, acum compania pare să aplice o strategie similară și pentru distribuirea de conținut extern.

„Dacă ești creator sau întreprinzător, mesajul este clar: dacă Facebook face parte din strategia ta de creștere sau de trafic, accesul la această funcție are acum un preț”, a declarat expertul pentru BBC.

Într-o reacție pentru Tech Crunch, Facebook a precizat că testul de limitare a linkurilor a fost extins la un grup select de utilizatori ai „modului profesional” sau ai paginilor, funcții folosite în special de creatori de conținut și companii pentru promovare și monitorizarea performanței.

Această schimbare ar putea avea un impact semnificativ asupra modului în care creatorii, întreprinzătorii și companiile își promovează activitatea pe Facebook, platforma devenind tot mai orientată spre monetizare și servicii cu plată.