Aproape 85.000 de șoferi au primit notificări pentru plata taxei de drum. SFS: Documentele sunt autentice

07/10/2026 -09:26
Imagine

Serviciul Fiscal de Stat vine cu precizări după ce în spațiul online au apărut informații potrivit cărora notificările privind achitarea taxei pentru folosirea drumurilor ar fi false. Instituția confirmă că documentele sunt autentice și au fost expediate proprietarilor de autovehicule care trebuie să achite taxa pentru anul 2026.

În total, prin intermediul Poștei Moldovei au fost trimise 84.974 de notificări, valoarea obligațiilor fiscale indicate în acestea ajungând la 102,6 milioane de lei.

Notificările îi vizează pe proprietarii mașinilor care au trecut inspecția tehnică periodică în intervalul 1 iunie – 31 decembrie 2025 și pentru care verificarea tehnică se efectuează o dată la doi ani.

SFS subliniază că, deși inspecția tehnică poate fi efectuată o dată la doi ani, taxa pentru folosirea drumurilor trebuie achitată anual.

Documentele expediate conțin numărul de identificare al vehiculului (VIN), anul fabricației și suma care trebuie achitată pentru 2026. Acestea includ și un cod QR, prin intermediul căruia proprietarii pot accesa serviciul MPay și efectua plata.

Suma datorată poate fi verificată și cu ajutorul serviciului „Calculatorul auto online”. Autoritatea fiscală a pus la dispoziție și tutoriale video privind verificarea obligației fiscale și achitarea acesteia prin MPay.

În cazul în care taxa pentru 2026 a fost deja achitată pentru automobilul indicat, notificarea poate fi ignorată.

Totodată, dacă autovehiculul a fost vândut, iar taxa nu fusese achitată până la momentul înstrăinării, obligația de plată îi revine noului proprietar sau posesor, precizează Serviciul Fiscal de Stat.